tisdag 19 mars 2013

Sprit- är det gott det?!

Jag tycker inte om sprit, öl, vin eller cider. Det är mycket godare med coca cola!


Ofta när det drar ihop sig till fredag eller helg så pratas det om att rödvinsflaskan ska fram. Det är ju så gott och mysigt att dricka lite vin tillsammans. Jag är nog inte riktigt normal här. En riktigt varm sommardag är det bästa som finns -enligt vissa, en iskall öl. Inte heller det tycker jag om. En iskall cola eller helt enkelt vatten utan bubblor är det allra bästa! Ibland när man har haft en jobbig pers eller en rejäl förkylning så får man tipset att gå hem och ta en stadig whiskey innan läggdags. Skulle aldrig falla mig in. Det beror inte på att jag är redig, för det är jag inte. Det beror på att jag tycket att det är äckligt!

Vin dricker jag ibland, likaså starkcider och det händer att jag tar en drink eller en starköl också men det är väldigt sällan. Om och när jag tar något av ovanstående så är det mest för att smälta in rent socialt. I yngre åldrar hade man andra mål i sikte men inte nu för tiden. Det konstiga är att folk runt om en har svårt att acceptera att man inte vill ha, att man föredrar läsk. Då anses man tråkig eller just redig. Men det får jag väl ta då för jag hävdar bestämt att coca cola är godast utan sprit i!

3 kommentarer:

  1. Jag håller faktiskt med dig helt o fullt! Jag kan ngn enstaka gång ta ett glas vitt men avsår heller o erbjuder mig vara chafför istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte om vin och sprit jag heller och många tycker nog att man är jättekonstig.Jag får ofta frågan men vad dricker du på helgen då ? Måste man dricka bara för att det helg ? Det går precis lika bra med vatten eller läsk.
      Mia

      Radera
    2. Ja, att vara chaufför är ingen uppoffring för mig heller. Varför turas om när jag ändå helst slipper vinet till maten?

      Radera