fredag 22 mars 2013

Påsklov

Jaha, då var det dags för lov igen. Har ungarna inget annat än lov? Vi vuxna får minsann jobba. Och påsk, vad är det? Är det någon som minns varför vi firar påsk? Okej då, det kanske de flesta vet men ändå. Hur många är det som tänker på det på långfredagen och påskafton? Inte min familj i alla fall. Idag hörde jag ett barn som sa att alla tror på Jesus men ingen tror på tjej- och killbaciller för det finns inte. Intressant teori! Påskägg då? Överskattat tycker jag. Men det är några röda dagar i almanacka (syns dessvärre inte i min digitala skitalmanacka) och det innebär några dagar extra ledigt även för mig. DET ser jag fram emot. Och så att få träffa lite goa vänner också förstås och så att få äta lite god påskmat med. Okej, det finns en del positivt i alla fall.
Trevlig helg! (sparar glad påsk några dar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar