söndag 14 oktober 2012

Musinvasion

När jag skriver musinvasion så menar jag det verkligen! Vi har genom alla år som jag bott här aldrig haft så här mycket möss! I stallet poppar de upp i halmen när man mockar, verkligen en glad överraskning. I sadelkammaren har de lämna spår i form av små skitar precis överallt. På vägglister, på och i skor, i hjälmar som legat upp och ned på en hylla, mysigt att sova i, på sadelöverdragen m.m. Och så LUKTEN. Den är vedervärdig. Bara en tidsfråga innan sakerna i sadelkammaren luktar mus de också. Så fort någon av oss är i stallet öppnar vi båda dörrarna in till sadelkammaren så att det får vädra, korsdrag. Det hjälper lite för stunden. Varje dag ser man en eller flera möss hoppa omkring. Om man tränger dem lite så hoppar de högt, jag tjoar, skriker och hoppar jag med.

Funderar på att skaffa två stallkatter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar