torsdag 4 oktober 2012

Det stundar födelsedag!

I helgen fyller sonen 9 år! Tänk vad tiden går fort. Snart har väl båda kottarna gått ut skolan. Jag minns när de började på dagis, då var de inte så stora...

Bilderna är några år in på dagistiden.

Vilka ungdomliga föräldrar!!!

Tillbaka till sonen. Han har gjort en önskelista: e-sträng till el-gitarren, keyboard, gitarrväska, piano, gitarrstämmare, Harry Potter-böcker, playstation Harry Potter och DS-spel Harry Potter. Hm, något säger mig att han är lite enkelspårig eller förlåt, dubbelspårig. Men det visar verkligen vad han är uppfylld av just nu.

Det är musik från morgon till kväll, (tack och lov att det inte är trummor eller blockflöjt) och där i mellan vilopaus med Harry Potter, spel eller läsning. Priset tog han när han berättade vilken bok han lånat i skolan som bänkbok. Harry Potter nr 1. Den har han redan läst och sett på film x antal gånger. Hemma håller han just nu på att läsa 5:an. Synd att 10 000 kr-frågan inte finns kvar. Harry Potter skulle kunna vara ett ämne för honom annars. Idag frågade han mig om jag kom ihåg vad en ynk var. Gör Ni? Jag gjorde det inte. Men för er som undrar. En ynk är en person som har trollkarlsföräldrar men inte själv blivit trollkarl. Kan vara bra att veta någon gång, man vet aldrig.

1 kommentar:

  1. Visst är det märkligt man tror att det bara barnen som blir äldre eller hur ;)

    SvaraRadera