lördag 21 juli 2012

Ska man vara glad?

Idag skiner solen och det är varmt och skönt om man sitter i lä. Alla verkar vara så glada och tycka att nu äntligen har vi lite sommarväder. Har vi?! Ska man verkligen vara glad för att det är 15 grader varmt i skuggan i slutet av juli och tycka att det är varmt och skönt? Märkligt. Jag lyckades sätta mig i lä i solen en stund och fick faktiskt upp lite värme. Kände för att doppa mig så jag gick ner till sjön. Innan jag hunnit dit hade jag svalnat av betydligt och när jag stack ner tån så var jag inte sugen på ett dopp längre. Men har man kommit så långt får man löpa linan ut. Jag traskade ut i det iskalla vattnet och sänkte kroppen en snabbis.

Om det hade varit maj eller oktober, så hade det varit fantastiskt, men nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar