torsdag 26 juli 2012

Allkonstnär

 När jag vaknat på morgonen och strosar omkring i huset så plockar jag oftast med mig en handfull tvätt på vägen. Jag sätter på en maskin och viker en annan. Sedan börjar jag plocka fram frukosten, oftast åt fler än mig själv. Medans jag gör det brukar jag plocka ur och sedan i diskmaskinen. När jag borstar tänderna så passar jag alltid på att rengöra handfatet. Det är konstigt men det behövs varje gång. Ganska underligt att det är så stökigt i huset när jag är så redig.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tycker det är roligt att läsa din blogg om det liv ni lever. Ofta upplever jag det som så annorlunda – vi bor så annorlunda och har så olika jobb, olika miljö, olika semester o.s.v. men idag – idag – kände jag igen mig och tänkte att livet kan vara sig likt ovasett plats, land eller klimat. Plockar också tvätt på morgonen och startar en maskin, plockar ur diskmaskinen medan jag ordnar frukost, etc. Tack för trevlig läsning – ser fram emot fler blogginlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar det! Det kommer fler inlägg...
      Härligt att du kan känna igen dig i något av det jag skriver samtidigt som du får en inblick i vår vardag, som långt ifrån alltid liknar din.

      Radera