lördag 28 juli 2012

Huggorm på altan!!

Nu är goda råd dyra! Igår eftermiddag efter diverse bestyr kom vi fram till vårt Sommarställe. Utanför vår lilla tomt och på den stod det massor med folk. Vi blev stoppade i bilen på framfartsvägen. "Ni har en huggorm inne på tomten, den slingrade sig upp på er altantrapp förut. Nu är den nog under." Jaha, det var den idyllen det. Jag fick gå omvägar för att bära in matkassarna, så kort sträcka i gräset som möjligt. Hunden fick sitta kvar i bilen. Hon brukar ligga i gräset nedanför altanen. Efter ca 20 min hade jag lugnat ner nerverna och vågade vara ute på altan. Jag smög omkring och kikade i gräset 30 cm nedanför. Rätt var det var kommer ormaskrället rakt mot mig, fast den var på gräset och jag på altan. Naturligtvis reagerade jag lite för häftigt så den smet in under altanen igen precis där vovvens plats är. Ormen nästan rundade hennes matskål. Hur ska man bli av med den? Jag vågar inte vara här om den bor under altanen. Då är det bara en tidsfråga innan någon råkar trampa på den.

2 kommentarer:

  1. Åh fy så hemskt! Har ni sett den något mer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har vi. Uppföljande inlägg kommer!

      Radera