fredag 28 juli 2017

Trädgårdsintresserad



Sedan några år tillbaka har mitt intresse för trädgårdarbete ökat. Ja, man kanske inte ser det så jättemycket hemma på Brogården utan mest på mitt älskade torp. Trots det händer det allt saker hemma i trädgården också.

Numera tycker jag det är roligt att klippa gräs, vattna, anlägga en rabatt, rensa rabatter, klippa buskar, gräva ner buskar, arrangera krukor och blomlådor. Jag har sått lite blommor från frön till färdigt växt och jag har köpt färdiga plantor. Jag har även fått en hel del plantor från vänner och bekanta. Jag har oändligt mycket plats att sätta växterna på så jag tar tacksamt emot allt jag kan få!

I år har jag även satt lite grönsaker, olika sallader, paprika och lökar. Jag hämtar sallad i mitt land till nästan alla måltider.  Det har gett mersmak! Nästa år får det även bli tomat och gurka. Tanken har även slagit mig att det skulle vara roligt med ett växthus! Frågan är då bara vart jag ska ha det. Hemma eller på torpet?

Vi satt egen potatis för första gången (hemma) och det är jätteroligt att gå ut till landet för att gräva upp middagens potatis!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar