torsdag 27 juli 2017

Regeringskris 2017?

Ja, nu gör jag det. Skriver ett politiskt inlägg med personliga åsikter. Oj, vad läskigt. Åsikterna är mina!

Inom svensk politik har jag alltid varit en hoppjerka. Har röstat på allt från vänsterpartiet till moderaterna. Tycker ibland si och ibland så. Sakfrågor har fått avgöra var jag lagt min röst. Ärligt talat minns jag inte vad jag röstade på i förra valet. Det var antingen centern, moderaterna eller socialdemokraterna. Regeringskrisen vi eventuellt står inför har jag följt med intresse!


Förtroendet ökar

Jag lyssnade på Stefan Löfvens tal och svar på alliansens misstroendeförklaring. Stefan Löfven gav ett tydligt och säkert svar anser jag. Han berättade lugnt och sakligt om hur han ombildar sin regering. Han säger att han agerar utifrån vad som är bäst för Sverige i en tid då världen är orolig. Han tar sitt ansvar som statsminister och står stadigt kvar. Vidare var han också mycket tydlig med att visa fortsatt förtroende för försvarsministern Peter Hultqvist. Också det bra! Alliansens misstroendeförklaring mot försvarsministern gav han inte mycket för. Att Anna Johansson får gå var ett måste och inget att säga något om. När jag hörde talet så ökade mitt förtroende för statsministern. Tidigare tycker jag att han varit lite flat och tråkigt, ganska intetsägande. 
Så nu säger jag Heja Stefan Löfven!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar