lördag 12 mars 2016

Sänkt kostnad för bensin

I och med att jag sagt upp mig och bytt jobb, så kommer jag ha markant mindre att leva av varje månad. Har så klart funderat på vad jag ska dra in  på.  Tyvärr är det inte så att jag fått flera tusen över varje månad, så något måste det bli.

Jag behöver inte längre pendla ca 4 mil om dagen för att komma till jobbet. Det hade jag räknat med som en självklar utjämnare. Funderar t.o.m. på att cykla till jobbet de dagar jag arbetar närmast hemmet (vilket är åtminstone 2-3 dagar i veckan).

Efter första veckan gjord så kan jag se att det inte alls har fungerat. Jag har av olika anledningar behövt bilen varje dag i jobbet (hämtat saker här och där och förflyttat mig mellan olika verksamheter) och jag har funnits i stan lättillgänglig för mina barn. Jag har skjutsat dem hit och dit, lämnat och hämtat. Så nu när arbetsveckan är slut så ser jag att jag kört flera mil mer än när jag jobbade i Götene. Så var det ju inte riktigt tänkt...

Färderna i tjänsten får jag (förhoppningsvis) ersättning för men taxiverksamheten måste upphöra bums! Inga mer bortskämda barn! Å så kanske mamma får börja cykla som det också var tänkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar