onsdag 2 mars 2016

Arbetslös

Jag har hoppat bungyjump utan lina. Åtminstone nästan. Jag sa upp mig från ett välbetalt jobb utan att ha ett nytt att gå till. Dumdristigt eller modigt?

Jag har varit skolledare i snart 10 år och började tröttna på den rollen för ett tag sedan. Anställningen jag sade upp mig ifrån har pågått i mindre än ett år så uppsägningstiden var kort. Endast en månad. Under den månaden skulle jag försöka hitta ett nytt jobb. I morgon har den månaden gått. Under tiden som gått har jag tackat nej till minst 4 tjänster. Jag har fler tjänster på gång men ännu inte skrivit på något avtal. Spännande! Troligtvis börjar jag jobba på måndag kommande vecka.

Jag skriver i dagsläget inte på någon tillsvidaretjänst eftersom jag fortfarande funderar på vad jag vill göra när jag blir stor. Häromdagen var jag på en starta-eget-kurs. Intressant! Bara det att jag inte har en bra affärside...

Inkomst behöver jag som alla andra. Med min lärarutbildning i botten och rektorsutbildning ovanpå det så lär jag inte behöva sitta arbetslös länge. Därför tänker jag njuta av de här 2-4 dagar i arbetslöshet! Jag fortsätter se mig om och håller alla dörrar öppna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar