måndag 29 juli 2013

Trasig frys, jippi

Lämnade husvagnsstädandet för en stund och åkte hem. Skulle skjutsa mamma till stan och hämta Johan hos en kompis. Dessutom köpte jag en stor kasse bröd som skulle in i frysen.  När jag kom hem möttes jag av ett ilsket pip från köket. Vad nu då? tänkte jag och stövlade in. Ljudet identifierades från frysen. Den pep och blinkade rött. Istället för antalet minusgrader så stod det AL på displayen, vilket betyder alarm. När jag öppnade frysen så möttes jag av tinade räkpåsar, fiskpaket, kräftor och halvtinade stekar av nöt och älg samt mer eller mindre tinade kycklingfiléer. allt jag lyfte ut droppade...

Stekarna förflyttades snabbt till en annan frys. Alla skaldjur, fisk och grönsaker slängdes direkt. Köttfärsen lagades till köttfärssås. Kokade pasta och gjorde matlådor. Kycklingfileerna tillagades också. Så nu har jag 3 kg färdiga filéer och matlådor i kylskåpet. Jag vågade inte trycka in allt halvljummet i extrafrysen, då skulle väl den ge upp den med. Idag får jag åka hem igen och lägga i de svala lådorna i frysen.

Igår torkade jag ur hela den trasiga frysen, skurade lådorna och tvättade golvet. Vi får väl se vad det blir idag när jag åker hem. Vattenskada i farstun kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar