söndag 7 juli 2013

Söndagsslö

Solen har lyst hela helgen! Vi har varit på grillning hos brorsan med familj och vi har varit på bröllop. Dessutom har vi haft besök av vänner i husvagnen samt badat och solat en del.

I fredags cyklade vi till min bror och fick god mat och dryck. Vädret var fint och kvällen härlig. Vi cyklade hem sent på natten. Jag hade lånat en cykel av Jonas med väldigt smal sadel. Fick naturligtvis ont i baken...

I lördags var det bröllop för hela slanten. Vi strök kläder och gjorde oss fina på förmiddagen samt övade på en sketch vi skulle framföra på kvällens fest. Vigseln var utomhus på en liten strand på Torsö. Solen sken och måsarna flög en bit från oss. Det var väldigt vackert och fint. Festen hölls sedan på en loge på Sundsörn. Där spelade Jonas och jag upp "viola lilla" Idyll ur galenskaparnas "cyklar". Trevlig fest med bra toastmastrar och talare. Sist blev det dans till två musiker. Sent om sider gick vi hem till vår husvagn för att sova.

På söndagen gick jag upp rätt tidigt för att åka in till stan och handla och för att hämta mamma. Tillbringade dagen i solen och tog även några dopp. På eftermiddagen när jag skjutsat hem mamma kom Karin och Mikael med barn, på korvgrillning.

Nu är det söndag kväll. Jag är ganska trött. Lite solbränd och frusen efter sista badet. I morgon hoppas jag på sovmorgon och mera sol! Härligt med semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar