torsdag 4 juli 2013

Semestertider

Jag har varit på tantsemester med likasinnade, hästtokar. Var borta från familjen i nästan tre dagar. Jag förstår inte hur de klarar sig utan mig. Jag kom hem vid vid 11-tiden på onsdag förmiddag och kl. 12:30 serverade jag lunch. Alla förväntade sig att det skulle stå mat på bodet av sig självt igen. Alla åt och var glada. Sedan sa det plupp och alla försvann. Kvar på bordet stod alla grytor och tallrikar m.m.! Det var lite förvånande faktiskt.

Sedan gick jag en vända förbi tvätthögen. Tvätten jag hängt på tork innan jag åkte hängde kvar. Tvätthögen hade växt till det trredubbla. Barnen hade städat sina rum, vilket var positivt. Men det var bara till att vika ihop den upphängda tvätten och starta en ny maskin.

Det var bra väder igår så jag ville vara ute. Efter min hästsemester var jag lite inspirerad till att greja i stallet och att harva paddocken. Jag var på väg ner till stallet men hejdades av det höga gräset i trädgården. Konstigt. Om inte jag gör det får det växa sig vilt tydligen. Så jag tog fram handgräsklipparen och klippte runt buskar och rabatter och sedan upp på åkgräsklipparen och klippte hela trädgården. Så där ja, då blev det fint igen. Innan regnet kom hann jag faktiskt med paddocken också en stund.

Men till kvällsmat blev det hämtpizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar