torsdag 7 september 2017

Valparna är nu tre veckor

Hur vet jag att min hund har valpar i magen? Hur vet jag att min tik är dräktig? Jag söker efter tecken på att min hund är dräktigt. Vilka tecken kan man se på en dräktik tik?

Oj, så många frågor och funderingar jag har. Vi i familjen tittar på doggisen varje dag och frågar om hon har valpar i magen. Hon svarar lite luddigt tycker jag. Vi tror att hon har lite flytningar vilket ska vara ett tecken. Vi tycker att hon är lite rund om magen vilken man ska kunna se när valparna är runt 4 veckor. Om vovvsingen är dräktig så är valparna ca 3 veckornu. Vi tycker också att hennes tuttar kanske har börjat växa lite lite grand och man kan se lite rosa på någon av dem.

Så vi tror alltså att hon har valpar i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar