söndag 27 augusti 2017

finns det valpar i magen

Den stora frågan som hela familjen ställer sig; finns det valpar i magen? Vi hoppas, hoppas och dagarna kan inte gå långsammare.


Det är nu drygt en vecka sedan hundarna fick göra sista försöket. Löpet börjar försvinna och nu undrar vi, finns det valpar i magen? Vi har läst på nätet om tidiga tecken på lyckad parning. Hunden kan ändra beteende ganska omgående och vi diskuterar här hemma om Lisa verkligen är som vanligt. Vissa av oss tycker att hon kanske ändrat sig lite, blivit lite disträ och mer egen. Men jag undrar jag...

Själv klappar jag mycket på hennes mage. Än kan det inte kännas något men jag måste klappa mycket nu så jag märker en eventuell skillnad. Hon har blivit lite tjockare hela hon men det började redan innan parningen så det betyder inget. 

Vi följer med spänning hur hon äter, hennes aptit och hur hennes tuttar ser ut. Vi är alla lite extra rädda om henne nu. Det vore så roligt om hon får lite valpar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar