måndag 24 november 2014

Fortsatt surkart

Fnys... dubbelfnys!

Det är tur man kan skratta åt det. Hör verkligen som en kratta. Alltså nästan ingenting, till för en liten stund sedan. Jag hittade min lilla blåsa att själv spola örat med. Kokade vatten och lät det svalna till behaglig temperatur. Spolade frejdigt rakt in i örat. Vips så blev det med ens bättre. Spolade en gång, två gånger till för att riktigt rensa. Blev smått yr och fick sätta mig ner en stund för att inte falla i backen. Men vad bra jag hörde helt plötsligt! Nästan bäst på det nyspolade örat. Då kom jag på den briljanta idén att spola andra sidan också. Kanske fanns det gojs där med. Sagt och gjord och vips så hörde jag sämre på det örat. Spolade flera gånger men det hjälper inte!Nu är det örat fyllt med vatten tror jag. Jag tryckutjämnar och det blir bra i en sekund sedan dunkar det till och hörseln är borta igen. Så himla träligt för att använda ett milt uttryck!

Jag hade mina nya glasögon till jobbet idag. Prövade att använda dem lite då och då. Känner hur ögonen hoppar fram och tillbaka som en jojo beroende vart jag tittar och om glasögonen är på eller av. Man blir ju sjösjuk! Självklart huvudvärk framåt dagen.

Hi hi vad kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar