söndag 16 november 2014

Att skriva en bok

Jag skulle vilja skriva en bok. Vågar inte benämna det som roman... Funderar en del på vad boken skulle kunna handla om och har faktiskt uppslag till två olika böcker. Den ena har jag startat på och skrivet kanske en sida. Inledningen typ. Den andra har jag funderat ut från start till slut och skrivet lite mer på. En rätt kass inledning, några fragment, specifika händelser i mitten och så själva slutklämmen. Det kanske inte är riktigt sant att jag skrivit allt för en del har jag bara talat in på telefonen för att skriva ner så småningom.

Kruxet är att tålamodet tryter. Det tar så lång tid att skriva och för att föra berättelsen framåt. Utan att det ska bli tunt. Om jag kommer på idén kan inte någon annan skriva då? Fast det är klart, roligast är det ju om jag gjorde det själv.

2 kommentarer:

  1. Du ska absolut skriva en bok! Så bra som det förra var som du skrev, guldbrunnen?, så kommer detta bli lika bra. Ser fram emot spännande läsning då nån gång i framtiden...����kilslinda

    SvaraRadera
  2. Kul Linda att du fortfarande tittar in här!

    SvaraRadera