måndag 6 november 2017

bara tjejer/kvinnor?

Blev lite förvånad över gensvaret på mitt inlägg om #metoo. De flesta verkar hålla med mig i det jag skriver men det är bara tjejer/kvinnor som skrivit kommentarer. Märkligt!

Är det så att det bara är tjejer/kvinnor som läst inlägget? Eller kan det vara så att det är tabu och farligt för män att kommentera? Är det tabu att prata om att män utsätts för sexuella kränkningar?Ingen man vågar kanske erkänna eller bekräfta? Kanske starkare tabu kring detta än jag trodde.

Eller, så har jag helt fel och män anser sig inte ha blivit utsatta för någon sexuell kränkning. Kan det vara så att killar/män inte bryr sig ifall de blir utsatta för "skamliga förslag", tjuvkläm och nyp här och där? Det kanske bara är i mina kvinnliga ögon det skett ett övertramp?
Det har jag svårt att tro på.
#wetoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar