tisdag 2 september 2014

Saknar pengar

Jag önskar jag kom på ett sätt att snabbt bli rik på.

Tänk att vara ekonomiskt oberoende! Att kunna köpa den där bilen man vill ha, den där båten, hästen, cykeln man vill ha. Det behöver inte vara en astronomisk summa som flera miljarder men några miljoner skulle sitta fint. Tänk att kunna åka på semesterresa två gånger om året och ändå ha råd att bygga ny altan bakom huset. Samma år alltså + att man har en fin motorcykel i garaget eller en häst i stallet. Och så kanske man skulle borra brunn också på sommarstället.

Jag skulle vilja ha en Honda Crv istället för min Peugeot.
Jag skulle vilja åka på utlandssemester och ha mitt torp, kanske en vinterresa till fjällena också.
Jag skulle vilja tapetsera i huset och torpet.
Jag skulle vilja vilja...

Nej, slut på drömmandet. Nu ska jag gå ut till en av mina hästar på min underbara gård. Jag ska se mig omkring och njuta av den vackra miljön och utsikten. När kvällen kommer gör jag kvällsmat i mitt moderna kök. Mat finns det gott om i kylskåpet. I morgon tar jag min bil, som är relativt ny och fräsch, till jobbet. Den fungerar i ur och skur och alla får plats i den! Till och med min älskade hund som jag också har.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar