måndag 21 juli 2014

Beslutsångest

Åh, jag vet inte hur jag ska göra! Just nu har jag ingen häst att rida på och endast en hemma att se till. Ganska behändigt. Tänk vad skönt att inte ha någon alls! De senaste åren har jag mestadels haft oridbara hästar så de har bara kostat pengar och tid. Har behövts skötas om. Varje dag.

Nu har jag sedan snart ett år tillbaka köpt torp. Där lägger jag gärna tid och pengar. Trädgården ska skötas. Storarummet är renoverat från grund till tak. Yttertaket måste snarast renoveras. Risk för att det snart regnar in! Diken ska grävas och rör ska läggas ner. Vatten och avlopp står på önskelistan.

Så hur gör jag nu? Ska jag lägga all tid och pengar på torpet? Ska jag strunta i att köpa mig en ny ridhäst? Fast hästar är ju det som jag alltid brunnit för. Eller ska jag hinna med båda och renovera i ett långsammare tempo?

Frågorna är många och ovissheten stor. En stor lottovinst och deltidsarbete kanske löste problemet? Men jag spelar inte. Så ...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar